Liečebné procedúry a HIL procedúry

Liečebné procedúry poskytujeme len na základe indikácie lekára: v našom zariadení medzi ne patria všetky druhy HIL procedúr – pomocou najmodernejšieho vysokovýkonného laseru BTL 6000 HIL II 30W, ultrazvuk, magnetoterapia, elektroliečba, plynové injekcie (CO2) a laseroterapia. Prístrojová liečba spojení so špičkovou individuálnou liečebnou terapiou našich fyzioterapeutiek má nadštandartné liečebné výsledky a veľkú úľavu od bolesti.

HIL procedúry

• Výrazná úľava od chronickej či akútnej bolesti
  • Aktivácia lymfatického systému
  • Liečba na bunkovej úrovni
  • Revitalizácia tkanivových štruktúr

LaserBTL 6000 HIL II 30W

Vysokovýkonný laser (High intensity laser HIL)  pracuje so špeciálnou  vlnovou dĺžkou 1064nm, ktorá preniká až do 9cm hĺbky postihnutého tkaniva. Tam následne odovzdáva svoju energiu. Nervové tkanivá zasiahnuté laserom zvyšujú svoj prah citlivosti a tým sa znižuje bolestivosť. Súbežne sa bunky prehrievajú a  ich obsah mení svoju štruktúru z pevnej na tekutú. Prostredníctvom lymfatického systému sa tekutý balast odvedie a bunky sú opäť plne funkčné. Opäť sa môžu revitalizovať a obnoviť svoje tkanivové štruktúry. Týmto spôsobom sa znižujú poškodenia kĺbov  a u pacienta zvyčajne nastáva  úľava od bolesti a zvýšenie pohyblivosti postihnutého kĺbu.

HIL Koleno

Fyzioterapia SIS

VÝKONOVÝ INDUKČNÝ SYSTÉM

OKAMŽITÁ A INTENZÍVNA ÚĽAVA OD BOLESTI

BTL predstavuje inovatívnu terapiu VÝKONOVÝM INDUKČNÝM SYSTÉMOM (SUPER INDUCTIVE SYSTEM – SIS). Princíp výkonového indukčného systému spočíva v intenzívnom elektromagnetickom poli, ktoré má pozitívne liečebné účinky na ľudské tkanivo. Medzi hlavné liečebné účinky patrí predovšetkým:

• úľava od bolesti
  • podpora hojenia zlomenín
  •  svalová relaxácia
  •  svalová stimulácia
  • kĺbová mobilizácia

LIEČBA BOLESTI

Vďaka širokému rozpätiu stimulačných frekvencií, môže byť SIS indikovaný pre svoj analgetický účinok vo všetkých bolestivých štádiách. Princíp tlmenia bolesti vychádza z troch odlišných neurofyziologických tlmení bolesti, ktoré sa líšia v rozmedzí stimulačnej frekvencie. Terapia SIS prináša okamžitú úľavu od bolesti a to pri všetkých stavoch, ako chronických, tak aj akútnych.

Fyzioterapia SIS

Ultrazvuk

• Silný účinok proti bolesti kĺbov, artróze, reume, tenisovom lakti alebo pätovej ostrohe
  • Zvýšenie prietoku krvi v  ošetrovanej časti, zlepšenie obnovy tkaniva, zrýchlenie liečebného procesu, zmiernenie opuchov
  • Protizápalový účinok, liečba poúrazových stavov, stimulácia tvorby a rozpínavosti kolagénu
  • Pomáha pri natiahnutých a zapálených šľachách, pásovom opare, zápale sedacieho nervu

Prístrojová liečebná metóda ktorá využíva elektrickú energiu vysokofrekvenčných prúdov, konvertovanú na energi Ultrazvuk  pomáha riešiť mnohé zdravotné problémy. Pri ultrazvukovej rehabilitácii sa využíva vlnenie s frekvenciou 1-3MHz, ktoré dokáže preniknúť do hĺbky ošetrovaného tkaniva. Tam dochádza k premene mechanickej energie vĺn na tepelnú čo významne pomáha pri rehabilitácii poškodených tkanív. Intenzívne sa tkanivo prekrvuje a relaxuje. Dochádza aj k poklesu aktivity vegetatívnych nervov.

Procedúra je bezbolestná. Spočíva v aplikácii ultrazvukových vĺn z malej hlavice alebo sústavy hlavíc, ktorá sa priloží na ošetrované miesto na dobu 3-10 minút. Ak je miesto bolestivé je možnosť ošetrovanú plochu pred aplikáciou natrieť niektorým z liečivých gélov a ultrazvuková hlavica vmasíruje tento gél do hĺbky postihnutého tkaniva. Analgetický a liečivý efekt gélu sa vysoko zvyšuje. Ultrazvukom je možnosť ošetrenia aj veľkej plochy.

Ultrazvuk

Magnetoterapia

• Vazodilatácia – zdravé rozšírenie ciev a lepšie prekrvenie
  • Zníženie bolestivosti
  • Protizápaľový účinok
  • Myorelaxácia a spazmolytický efekt– uvoľnenie svalov a kŕčov
  • Protiopuchové účinky a podpora procesu hojenia

Jedná sa o neinvazívnu liečbu, ktorá využíva liečebné účinky pôsobenia magnetického poľa na biologické tkanivá. Pomáha uľaviť od bolesti pri dlhodobo neliečených alebo zanedbaných ortopedických a podobných problémoch. Biologické zmeny v tkanivách vznikajúce pôsobením nízkofrekvenčného pulzného magnetického poľa je možné kladne využiť v celom rade zdravotných problémov. Napomáha ku kvalitnému zhojeniu rán, je účinným pomocníkom pri hojení pooperačných stavov. S úspechom sa používa v reumatológii, ortopédii, rehabilitácii, športovej medicíne, balneológii, dermatológii, neurológii a v ďalších lekárskych odboroch.

Magnet Chrbat

Elektroliečba

• zmiernenie bolestivosti
  • stimulácia svalov, šliach a nervového systému
  • zlepšenie cirkulácie krvi a podpora hojenia rán
  • tvorba hrejivého efektu, stimulácia buniek, zmiernenie zápalových procesov
  • podpora tvorby kolagénu a uvoľnenie endorfínov

Pri  elektroterapii sa využívajú rozličné formy elektrického prúdu, alebo elektromagnetického poľa. Na telo sa prikladajú elektródy, cez ktoré do tela ide prúd elektrickej energie. Jej pôsobením dochádza k svalovým kontrakciám, ktoré napodobňujú prirodzený pohyb  tela. Je to veľmi účinný nástroj na liečbu chronických bolestí, rán, bolesti nervov či úbytku svalov. Procedúry na jednotlivé diagnózy sa líšia v krivkách či tvaroch vyžarovaných vĺn ale princíp elektroliečby je rovnaký.

Elektorliečba

Plynové injekcie (CO2)

• Zlepšenie prekrvenia a lepšie využívanie kyslíkových rezerv
  • Uvoľnenie svalových stuhnutí a zvýšenie pružnosti väzív, podpora regenerácie tkanív a spomalenie procesov starnutia
  • Zvýšenie výkonnosti organizmu a funkcií obehového a pohybového aparátu
  • Protizápalové účinky a rýchlejšie hojenie tkanív
  • Zlepšenie prekrvenia srdcového svalu a zlepšenie ekonomiky práce srdca
  • Znižuje  riziko tvorby opuchov, pomáha upraviť krvný tlak na normálne hodnoty
  • Znižuje riziko vzniku trombózy a embolických komplikácií.

Plynové injekcie sú  veľmi účinnou formou uhličitej vazoaktívnej terapie. Mediciálny oxid uhličitý sa do organizmu aplikuje formou podkožných injekcií. CO2 sa z podkožia veľmi dobre vstrebáva do žilového a lymfatického obehu. Zlepšuje výživu tkanív, vrátane patologicky zmeneného väziva. Podporuje uvoľňovanie kyslíka viazaného v krvnom farbive a zlepšuje priepustnosť kapilár. Aplikáciou medicinálneho CO2 do podkožia sa navodzuje stav kyslíkového dlhu, ktorý aktivizuje všetky mechanizmy pomocou ktorých organizmus reaguje na stresové situácie.

Plynové injekcie sa aplikujú injekčnou ihlou do podkožia do oblasti bolestí, do akupunktúrnych bodov, do svalových spúšťových bodov. Odporúča sa podávať 2 až 3 krát týždenne. Následne doplniť niekoľkými injekciami v rozmedzí 2 až 3 týždňov. Po každej  aplikácii je vhodný kľud v trvaní aspoň 30 minút.

Plynové injekcie (CO2)